måndag 11 april 2011

VIDRIG dag!

Skulle haft en skön ledig dag med J, men istället blev det en sån där dag då allt bara blir bajs. Först gick en massa tid åt till att försöka lösa ett problem som jag aldrig hade kunnat förutspå - varför är det alltid så? Att man oroar sig för grejer som inte händer, men det som händer hade man inte haft en tanke på?
Och sen skulle jag till Skatteverket och fylla i blanketter. Gick till mitt lokala skattekontor. Nähä, där hjälper de bara till med ansökningar om id-handlingar nu för tiden. Blev hänvisad till skattekontoret i City. 150 personer före mig i kön. Efter en dryg timma hade 50 nummer passerat och jag var kissnödig. Sen fick de datakrasch. Hela personalen ställer sig i grupper bakom kassorna. Rynkar pannan och grubblar. Kaos utbryter. Varje gång jag försökte fråga om vad jag skulle göra fick jag olika svar. Och det enda jag behövde var underskrifter och stämplar. Inte minsta lilla dator.
Jag måste ha sett gråtfärdig ut, för till slut förbarmade sig någon över mig och jag fick de där stämplarna. Klockan var sex och dagen var slut. Hejdå äckliga vidriga dag, kom aldrig tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Men gaaah, fan vad surt! Och speciellt när det var en sån urhärlig dag också, varmt och soligt. Hoppas du har mer tur med din nästa lediga dag :-)

    SvaraRadera
  2. Tack... ;-) Idag är det mulet och jag jobbar, men det är en ungefär 270 % bättre dag so far.

    SvaraRadera