söndag 17 april 2011

Sensory overload

Jag är lite bakis på kultur idag. Ni vet hur det brukar sägas att man inte ska blanda sprit och öl och vin? Igår blandade jag upplevelser så vilt att jag känner mig mentalt sliten.
Började dagen med att kolla på skräckfilmen "Devil", som faktiskt verkar helt okej (jag har inte sett sista halvtimmen än - känner på mig att den mycket väl kan spåra ur). Gick till Fotografiska för att se Sarah Moon-utställningen, blev alldeles betagen och förtrollad och insvept i drömsk stämning - sen gick jag på utställningen en trappa ner, om våldtagna kvinnor i Rwanda. Herregud. Kände mig liksom skyldig dessa kvinnor att läsa varenda en av livshistorierna. Och det är en fantastisk utställning. (Föreställde mig att sitta och fika med en av dem och försöka förklara MINA problem.) Jag var helt urlakad efteråt. Gick direkt därifrån till en träff med vår fantastiska bokklubb Kulturkoftorna. Kärlek, kärlek! Vi pratade om "The imperfectionists" av Tom Rachman, som blivit så tokhyllad. Jag var nog minst imponerad i gruppen. Och sen drack vi massor av vin och fnissade och när vi var klara med det gick jag hem och kollade lite "Modern family" innan jag till slut fortsatte läsa i Chuck Palahniuks "Lullaby". 

Så nu ligger jag här lite intrycksbakis. 
Är väldigt lycklig av dagens DN Söndag - ett helt uppslag nästan om Cirkeln, plus att det står att Jonas Thente ska hylla den imorgon!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar