torsdag 7 april 2011

Brofestligt

Jag och Juliette Lewis-kopian käkade middag på Brofästet igår.
Vi bokade bord för två veckor sen, men när vi kommer dit så har nån, enligt servitören, "glömt skriva in det" i kvällens schema. "Så tyvärr", säger servitören. "Alla bord är upptagna." Jag: "Men varför får inte vi bord istället för nån annan då? Vi beställde ju för länge sen." Han: "Men ni står inte med här."
Jag måste gjort nån snipig min, eller sett så panikhungrig ut som jag var, för plötsligt får vi ett bord iallafall. Sen beställer vi vin, och nån av oss missförstår tydligen den andra för han kommer med fel flaska. Och sånt händer ju - men jag tycker inte servitören ska muttra att han FAKTISKT SA DET HÄR VINET. När vi ska beställa mat är det vi valt slut. Återstår bara en rätt som vi kan äta, eftersom vi inte käkar kött: Gnocchi med ostronskivling.
Men det var så löjligt smarro. Och vinet - när vi väl fick in det vi beställt - var så gott att vi delade på två flaskor. Och lokalen är skön. Och servitören verkade till och med ganska munter mot slutet. Förutom att han gick förbi och räknade ner minuterna på hur lång tid vi hade på oss att avsluta det sista glaset vin, fastän det fortfarande var halvfullt i lokalen. Så jag snålade med dricksen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar